Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Tuning > 2 mrtvé turba STI - HELP

 o Navštíveno 15196x o
o 17.09.2013, 11:01 | manolo
Jelikož jsem podle ahc položil plovoučku, vyčistil komín a prodal nejeden bordel z garáže, věřím, že i teď mi ahc podá pomocnou ruku.

Vozidlo, Subaru WRX STI (2003) s motorem 2.0t. Motor se stavěl od nuly, close deck blok, kované písty Wiseco, kované ojnice Menley, nová klika originál subaru, štefty apr, nové svíčky, seriové sání a seriové turbo ihf34 tuším, na ložiskách, olejové čerpadlo a vstřiky zůstaly původní, palivová pumpa je větší.

Do auta se nahrála seriová mapa na 265ps a domluvili jsme se, že budeme postupně zajíždět. Tzn prvních 500km do 3000-3500ot. Pak budeme vytáčet po troškách více. Sem tam se to lehce protáhlo do 5-6000ot.

Turbo mělo najeto 142000km, nejevilo žádné známky opotřebení, nepropouštělo olej, sbíralo se krásně ze spod (2600ot) a vše šlapalo jak mělo. Jenže...

Byl jsem projet serpentýny na Bíle (beskydy) a když jsem jel na půl plynu zničeho nic vyplo. Bílý dým z výfuku. Odhalil sem tedy, že šlo o výfukovou část a opatrně jsem dojel na garáž. Když sem tomu zkusil šlápnout do záběru turba, tak se ozývalo "jakési třepání kuliček ve výfuku". Situaci sem nějak neřešil, vytáhl z regálu druhé repasované turbo a dál na auto a šel zase jezdit.

Namapovali jsme 340poníků, nabrali careru a šli na dálnici změřit hodnoty, jestli vše šlape jak má. Motor jel na 95% výkonů, což bylo supr a už nás limitovali vstřiky. Ze 30km jsem jel 7 km dálniční střelbu a z ničeho nic druhé turbo puklo úplně stejně jako to první. Bílý dým, nedostatek tahu, řechtání kuliček.

Takže znovu na dílnu. Po cestě se začal projevovat další jev. Když jsem zkušil šlápnout a profouknout ventyl auto střelilo ránu z turba do sání a bov neofoukl. Zkusili jsme tedy vyměnit bov, jestli původní není zadřený a stejná situace.

Turbo tlačilo do 1.5bar, olej tlačil okolo 5-7bar, voda stále 80-90stupňů, olej 80-100stupňů.

Dlouho jsme nad tím včera laborovali a přemýšleli a tady je dotaz s hypotézou.

Fakta:
- první turbo najelo 143 000km a na novém motoru 700km
- druhé turbo najelo 0km a na novém motoru 30km
- teplota turba 700-900stupňů?
- voda tekla vždy na výfukovou část turba
- výfuková část - LITINA, olejová část HLINIK

Doměnky:
- když jsem auto bral poprvé z dílny, viděl sem, že trošičku teče voda z chlazení a že odkapává přes turbo. Když jsem párkrát dovalil domů, louže byla větší, ale auto stále chladilo a bylo vše v pořádku. Mám pocit, že jsem cítěl, že výkon vadl už o den dříve na dálnici, když jsem zkusil z 2000ot vyjet na šestku až do 6500.

- u druhého turba jsem dojel z dílny domu a viděl sem, že mi teče voda na turbo větším crkem a tak sem se hned tedy vracel a už sem to nestihl turbo puklo podruhé.

Hypotéza:
- turbo, které rozpálené má 800 stupňů, voda, byť ne ve velkém množství, která na to teče má 90 stupňů podle mě z venčí chladila LITINOVÝ obal výfukové časti turba a ta se chlazením "zmenšovala - chladila", kdežto uvnitř turba bylo 800 stupňů a vnitřní část - vrtulka se rozpýnala a tím narazila na litinový obal a zadřela se.

JE TOTO MOŽNÉ??? Může trocha vody na turbu ovlivnit jeho funkčnost natolik?

Byl bych rád, kdybyste se opravdu zamysleli, protože už nám došla turba a věřím, že to zdárně dořešíme.



o 17.09.2013, 12:22 | kucik
Voda je podle mě hloupost. Když bys projel kaluží a cákla voda na turbo, tak se taky nesmí nic stát.
Jinak OT: nově postavený motor se zajíží tak 20 min, pak už je to k ničemu.
o 17.09.2013, 14:13 | Lubak
Kucik 20min new motor a pak je to k nicemu?na to jsi prisel kde
To myslis i u noveho auta kdyz si vemes ze salonu a po 20min je zajetej jo?
o 17.09.2013, 14:17 | marklar
Tou vodou to podle me nebude- pokud by bylo prudce ochlazeno zvenku tak bys to urcite poznal i na obalu turba (prasklinky), nevim kolik vody ti na nej teklo, ale pokud to byl jen takove kapani tak by to nemelo mit zasadni vliv.
Za me si myslim, ze to mohou byt 4 veci
1. Nahoda :-)
2. Prehnal jsi to s tlakem na turbu- napr. nefunkcni regulace, predpokladam, ze tohle bys poznal- asi mas pridavny budik tlaku
3. Spatny tlak oleje, ktery ti jde do turba, vadi nizky i vysoký
4. Turbo je tusim vodou chlazene- pri selhani jde turbo taky do kytek

Z fotek usuzuji, ze ti motor stavel Ladis, neni boha aby na to neprisel :-),
V minulosti jsme neco podobneho resili na nissanu 200 a byl to problem cislo 3.
o 17.09.2013, 14:33 | walish
Když máš rozpálenou litinu a tu poliješ studenou vodou, tak prostě rupne.
o 17.09.2013, 14:48 | Nevřis
na serisove turbo u Stička bych řekl že 1.5bar tlačíš až moc
o 17.09.2013, 15:53 | marklar
Nevris- taky pravda, je to dost, ale melo by to vydrzet vic nez 30km, ale otazka je v jakem stavu bylo
A jeste me napadlo s tou vodou, kolem turba je takove plechove stineni,takze by tam voda kapat nemela...
o 17.09.2013, 17:09 | Fox_cali
to manolo: a maze to turbo dostatecne? tohle vypada jak kdybys ho zadrel, bud to vyzkousej tak ze odpojis privod od turba a tocis starterem, samozrejme si vypni palivo aby to nenastartovalo ;) bud to drz prstem a cekej kdy te to pretlaci, pri starteru se ten tlak sbira dele ale je schopen to vytlacit na nejake tri bary, coz te musi proti palci lehce pretlacit a nebo tam zkus nahodit nejaky tlakomer. hodnoty pro budik tlaku oleje byvaji v naproste vetsine z bloku takze treba ti to ukazuje ok tlak ale na ostatnich komponentech nemusi byt stejny (vlastni zkusenost na hlave). proste pokud me chapes ;) tak je treba se vzdy presvedcit jestli tam ten olej je jak ma byt protoze budik neni vsemocny ;)

to kucik: videl jsi nekdy motor zevnitr?? ;) bez se zeptat borcu co brousi kliky jak se zajizdi motor ;) za 20 minut ani neohrejes olej natoz cely motor a vsechny mechanicke casti ;)
o 17.09.2013, 17:14 | manolo
Fox_cali: turbo maze, myslim si, ze dostatecne. Olej merim budikem, ktere ma cidlo u olejoveho filtru a druhe, ktere je kousek original od toho. Motor i olej vypada absolutne v poradku. Vse se zda, ze trapi ta vyfukova cast. Ta vsak jde jen do bovu a ic.

Nevřis: seriove STI tlačí 1.4bar / 1.5bar. Je to standartní hodnota.

Walish: přesně to si myslím já. Ve chvíli, kdy ten obal má nějaký rozměr a "zmenši" se ochlazením z venčí a uvnitř je vrtule, která kmita a má nějakou teplotu, tzn ta vrtulka se rozpíná, tak se může klidně přidřít. Když přeženu, tak i 1mm už by bylo strašně hodně. Ta vrtulka je na axialním ložisku a myslím si, že už z výroby je na tohle připravené.

Než se voda změní v páru je potřeba nějaký měrný čas a tohle může být onen problém.

Markiar: jak říkám, olejová část vypadá zcela v pořádku a i Láďa má podobný názor jako já. Olej dneska ještě jednou pořádně proměříme.

o 17.09.2013, 17:16 | manolo
kucik: hele je pravda že GTR se postaví, motor dají na brzdu a hned to pustí na plnou knedlu.

Je to sporné, ale vím, že vše jsem tam měl totálně na knap a myslím, že je potřeba, aby se to trošku dalo dohromady a sedlo si časem.
o 17.09.2013, 18:56 | marklar
Manolo- serie sti dle me netlaci 1, 4- vygooglil jsem hodnoty okolo 1, 1bar alias 15psi.
Jinak jak psal fox, urcite prokontrolovat tlak oleje u turba- to co meris je hodnota, ktera se k tomu turbu nemusi dostat- to ze to zmeris na miste a neznamena ze to bude i na miste b...rozhodne je pravdepodobnejsi problem s mazanim a nebo tlakem, nez okolni vliv teplot (ochlazovani vodou)
Dej pak vedet jak jsi dolaboroval :-)
o 17.09.2013, 20:15 | Rajdlos
Taky bych zkontroloval olejový MNG. Hlavně přívodní hadici k turbu. Případně vymontit a zkusit profouknout kompresorem. Né nadarmo hodně firem doporučuje nové hadice s výměnou dmychadla ;)
o 17.09.2013, 20:31 | Zan
Setkal jsem se stým u jednoho Renaultu. Tlačilo to moc oleje do turba...
o 17.09.2013, 21:05 | kucik | Upraveno: 2013-09-17 21:06:33
Lubak, Fox_cali: zeptejte se někoho ve fabrice jak zkoušejí motory- zahřeje se pár minut, aby byl všude olej a pak se tomu postupně zvyšuje zátěž. Zeptejte se někoho, kdo staví závodní motory - udělá se honování, nové písty, kroužky,...kroužky tu půl hodinku vlastně fungují jako pilník. Když tuto dobu prošvihneš, tak se válce obrousí nedostatečně a motor nebude mít tlaky jaké by mohl mít. Auto ze salonu už nemá cenu nějak zajíždět, protože ten motor už 100% běžel, popojíždělo se na parkovišti,... Když je motor špatně složený a má se pos*at, tak je jedno jestli dřív a nebo později.
o 17.09.2013, 21:11 | Lubak
tak já to beru z pohledu tedy nového auta tam smysl zajíždění má a to dost velkej.
Je kurevsky velkej rozdíl kdo a jak najede prvních x tisíc km.
samozřejmě je to jinej případ než stavět závodní motor (sorry za OT) ale říct, že auto z autosalonu se nemá zajíždět je pěkná kravina.
Několik novejch aut ze salonu už jsem zajížděl v řádu x tisím km a ten rozdíl tam může bejt víc než velkej
o 17.09.2013, 21:17 | Kamil07
Zajizdeni/nezajizdeni bych tady neresil.
Bylo doporuceno zajeti, tak zajizdime, ostatni nemusi, je to kazdeho vec.
o 17.09.2013, 21:57 | Pajk
Jak píše Rajdlos, přívodní olejovou hadici koupit určitě novou. Sám jsem tak odpálil turbo. Další věc, možná se pousměješ, ale víte jak s prvním startem? Je to důležitý a dost servisů a mechaniků to má v pi*i a pak to dopadá zle.
o 17.09.2013, 22:42 | manolo
Pajk: zjistim jestli byla hadice nova, v kazdem pripade motor stavel pan Nowak (proturbo) a tusim, ze to byl 50. nebo 60. kovany motor za posledni dva roky. S tim, ze jeho mapy jezdi treba na kyperske rally atp... nebal bych se prvniho startu. Je to profik.
o 17.09.2013, 22:48 | Rajdlos
Co byl za defekt u puvodniho motoru?
o 17.09.2013, 22:52 | manolo
zlomila se klika, spatne lozisko na klice a vymlatila se...

btw cislo turba si koukal? daval sem ti ho do sms...
o 18.09.2013, 06:59 | Rajdlos
A vyčistil se zbytek od špon? Olejový trakt, čerpadlo atp?
o 18.09.2013, 07:02 | manolo
po vymene toho turba nebo pri stavbe motoru?
o 18.09.2013, 07:03 | Rajdlos
Při stavbě :)
o 18.09.2013, 07:04 | manolo
jj, to se tyden jen cistilo
o 18.09.2013, 08:41 | Nevřis
Ohledne te olejove privodni hadice k turbu. Pri demonazi a montazi turba ji nestaci jen profouknout (nikdy se nevycisti do nove plne pruchozi)... Olej z ni muze tyct, ale to nemusi stacit. Kdyz jsou steny z 20% uz zakarbonovany starym olejem a neni prutok jaky by mel byt, muze to mit za nasledek nedokonale mazani...pak uz je zacatek konce...Tuhle vec, bych automaticky menil za novou pri skladani motoru nebo vymene turba!
o 18.09.2013, 19:20 | brambor
jak píšou kluci,tlak oleje!kdyzž se zeptáš 10 mechaniků co někdy měnily turbo tak 4 ti řeknou že už na to aspoň jednou doplatily.zkoušely jste rozebrat ty špatný turba?
o 20.09.2013, 07:41 | CervinVega
presne tak, rozebrat stara a pricina bude videt...
o 20.09.2013, 07:52 | manolo
Stále nechápu proč bych měl menit nějakou hadici. Ta hadice má průměr 4 milimetry a když ji vycpu tmelem a pustím do ní olej, tak tím tlakem ten tmel všechen vyletí, takže si nemyslím, že zrovna tohle je příčina. Ta hadice je samozřejmě do turba připojena přes průtokový šroub ve kterém je díra o průměru 1.5mm. Takže při velkém tlaku oleje je tady stejně průtok omezen.

I tak si myslím, že se tam nemůže usazovat bordel jelikož tou hadicí proudí olej pod tlakem. Ten olej nikterak nestojí, nestýká, tzn nemá jak "zkarbonovat".

Jelikož jsme dávali spec C blok, který má oproti sérii chlazení pístu ostříkem ze spod (stejně jako EVO) domníváme se, že nám nestíhá olejová pumpa, ptž tu máme seriovou z STI.

Po vytažení turba nebyl v turbu žádný binec, olej, voda, špony, vše v pořádku. Pouze byla středová ojnička vychýlená a na straně olejové části byly lopatky přitlačeny ke zdi turba.

První turbo odešlo po 700km, jenže motor jsem zajížděl a nejel jsem nad 4000ot. Tím pádem se nemohla chyba projevit. Teď když jsem jel pár kilometrů kudlu, tak turbo odešlo. Stejně jako v prvním případě.

Jak dorazí nové turbo, zapojíme a vše proměříme. Ještě musíme vymyslet jak.

o 20.09.2013, 12:00 | marklar
To s tou hadici je fakt, jak mnozi uvadeji, je to overeno praxi- to ze ten olej je tam pod tlakem neznamena, ze tam nezustane, kdyz tam ten tlak neni. A proto se i usazuje bordel. Samo to neznamena, ze to musi byt Tvuj pripad.
Jinak, ale stejne vidis, ze problem bude s mazanim turba a ne v curku vody na obal turba :-).
Overeni- napoj budik tlaku primo na tu hadici, ktera vede olej do turba.
o 20.09.2013, 12:02 | manolo
marklar: ja potrebuju merit tlak za tim prutokovym sroubem
o 20.09.2013, 13:19 | marklar
Hmmm, tak to nevim jak, vzhledem k tomu, ze ten sroub je primo na turbu. Myslim, ze by mohlo stacit zmerit to pred sroubem a pak to nejak dopocitat, jen se me neptej jak :-)
o 20.09.2013, 18:10 | Timon.z
já bych šel po olejovém čerpadle,přesně takhle sem skončil když sem si stavil motor domazdy cx-7.nechal sem seriové čerpadlo a odešlo mě turbo,pak zas turbo a při prohlídce šálů se mi mázla ojnice na 4tém válci.dal sem silnější čerpadlo a od té doby mám najeto 40tis a vše v pořádku.ono tlak oleje tam byl vždy,ale to bylo čidlo u filtru a tam je vždycky tlak že.ještě poznatek že při slabém čerpadle sem víc slyšel turba(jako by lopatky lízaly obal)-to byl ten důsledek slabého tlaku oleje.
u subaru sem zakarbonovanou trubku ještě neviděl,toby musel být hodně zanedbaný servis na oleji.u koncernu je to celkem běžné.
neříkám že tvůj případ je stejný jak můj,ale stojí to na zamyšlení
o 20.09.2013, 18:14 | manolo
Timon: zdar, dik radu... taky si myslime ze je maly tlak oleje. dle inzenyru v subaru ma byt tlak oleje na turbu stejne jako na bloku, tzn 7 bar. jelikoz mam jiny blok a ten vyuziva ze spod chlazeni pistu strikem oleje, myslime, ze je maly tlak. cerpadlo zkusime dat ze spec c verze, ktera jej ma vetsi. ty turba se pak pridiraji...

dik za nazor
o 20.09.2013, 19:30 | Timon.z
jestli je ten ostřik takové zahlé trubičky chytlé 9kou klíčem(podobně jak injektor v karbecu),tak to je dobrý žrout oleje,tam už musí mít čerpadlo hltnost.pokud jsou duté ojnice a tlak jde kolem pístního čepu,tak tam je to v pohodě.
rači mrkni na šálky ojnic,kor pokud ti ta klika rupla na tomhle čerpadle.
o 27.09.2013, 22:52 | manolo
tak, bylo potreba zrejme vymenit olejovou pumpu z sti za pumpu z verze STI SPEC C. turba odesla diky nizkemu tlaku oleje, ktery se ztracel ve spec c bloku, ktery ma chlazeni pistu olejem. coz serie nema...

v pondeli vse vyzkousime a uvidime, jestli to vydrzi...
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3257 sekund.